A Ducati tavaly ősszel bemutatott, szíjhajtású Xdiavel modellje önmagában is már bestiális kinézetű, de a Ducati Design Center az idei veronai Motor Bike Expón bemutatta az említett kétkerekű drag változatának koncepcióját.
1262 köbcentis (max. 129 Nm 5000-es fordulaton) V-kettesével és változtatható szelepvezérlésével a két és fél mázsás Xdiavel jó alapot biztosít egy kifinomult tanulmány bemutatásához.
Természetesen az XDiavel rengeteg módosításon esett keresztül, míg meg nem született a draXter tanulmány, így például a motorkerékpár felfüggesztései és a fékek is a vállalat zászlóshajójának számító, 1299 Panigale szuper sportmotorból lettek átemelve.
hirdetés
Minden az elérhető legnagyobb teljesítmény érdekében került átalakításra, azonban a kétkerekű agresszív karakteréhez remekül passzol a nyitott száraz kuplung és a Termignoni kipufogórendszer, melynek kivezetése lefelé néz. A versenyzés szellemében került a motor üzemanyagtartályának két oldalára egy-egy perforált párna, illetve nagy teljesítményű Pirelli abroncsok is találhatóak a kerekeken az extra igénybevétel miatt.
Hatalmas első sárvédőt igen, első lámpát viszont nem kapott. Érdekességképp a motor alsó szegmensében megfigyelhető a 90-es szám is, mely minden bizonnyal a Ducati fennállásának kilenc évtizedére utal, melyet méltóképp ünnepelt a vállalat a draXter koncepciómodell megalkotásával.
hirdetés