A Mercedes-Benz önjáró Future Bus nevű busza az amszterdami Schipol reptér és Haarlem városa között húsz kilométert megtett. Az útvonalon a busz önállóan jutott át nagy kereszteződéseken, segítette a gyalogosok közlekedését, és egyáltalán nem volt szüksége emberi beavatkozásra.
A Daimler önjáró kamionjai által használt Highway Pilot rendszerre épülő CityPilot elnevezésű autonóm járművezető technológiát tesztelték. A CityPilot nyílt terepen 70 kilométer per órás sebességgel tud önállóan haladni, és pontosan leparkol a megállókban, ahol automatikusan nyitja és zárja az ajtókat.
A buszok a karosszériára telepített radarokkal, műholdas navigációval és több tucat kamerával figyelik a környezeti akadályokat, a gyalogosokat, a táblákat és a lámpákat. A teszt során egy valódi sofőrnek is ott kellett ülnie a kormánykerék mögött, készen állva arra, hogy bármikor visszavehesse az irányítást a géptől. Amennyiben kellő számú teszten bizonyít a Future Bus hamarosan állandó szolgálatba állhat.
Be lesz kötve a városi közlekedési hálózatba, azaz kommunikálni tud majd az infrastruktúrával, így például a közlekedési lámpák átkapcsolásával gördülékenyebbé válik a buszozás.
Az úthibákról készült felvételeket elmentik, hogy a busz elkerülje azokat a következő útján, és a városvezetést is értesítik arról, hogy hova kéne kiküldeni az aszfaltozókat.
hirdetés
hirdetés
hirdetés