A Drive PX 2 nevű egység egy igen erős számítógép, amelyben 12 processzormag és két Pascal grafikus feldolgozóegység kapott helyet. Itt persze ez utóbbiak sem kijelzőknek számolnak háromdimenziós képet, hanem elképesztő számítási kapacitásukat használják. A rendszer számítási teljesítménye 8 terra flopos, ami nagyjából 150 erős személyi számítógép teljesítményének felel meg. A gép egyszerre 12 videó kamera, valamint lézeres, radaros és ultrahangos érzékelő jeleit képes fogadni és feldolgozni, és ezek révén képes feltérképezni a jármű környezetét.
hirdetés
Az Nvidia ráadásul nem csak a szupervasat kínálja, de egy DriveWorks nevű szoftver-csomagot is, a DiGITS elnevezésű tanulóképes programmal együtt, amellyel állításuk szerint jelentősen felgyorsulhat a robotpilóta-fejlesztés folyamata. Az utóbbi program arra való, hogy összegyűjtse az adatokat, amelyeket az önvezető autó számítógépe állít elő a szenzorok adatainak kiértékelése alapján, és ezeket egy felhő-hálózat segítségével megossza a többi robotpilótával is. Így a vezérlőszoftverek lényegében önmagukat fejlesztik, hisz egyre több valós szituáció tapasztalatának adatait képesek összegyűjteni.
Már meg is van az első felhasználó, a Drive PX 2-re azonnal lecsapott a Volvo, amely ezt tervezi beépíteni jövőbeli, önvezető autóiba. Ám a DiGITS programot már eddig is használta az Audi, a BMW, a Ford és a Mercedes, így jó esély van rá, hogy ezek a cégek is felhasználják majd az Nvidia autóvezetésre tervezett számítógépét.
A Robocar meglepő módon nehezebb, mint az alapjául szolgáló Formula E versenygép: mintegy ezer kilogrammot nyom a 4,8 méter hosszú, 2 méter széles és 2,8 méteres tengelytávú szerkezet. A hajtásról egyelőre hallgatnak, de annyit azért elmondtak, hogy az autó képes lesz túllépni a háromszázas tempót, amihez biztosan kell majd 4-500 lóerő.
A Roborace összes csapata tökéletesen azonos autókat kap majd, az egyetlen eltérés – egyben a verseny igazi tárgya – a vezérlőprogram lesz, amit az összes versenyző maga alkothat meg. Ezen múlik, hogy ki nyeri majd a Formula E versenyhétvégéken zajló robotpilóta-versenyt, ami a szervezők reményei szerint hasonlóan izgalmas lehet, mint az ember vezette autók összecsapása. Ám a verseny talán legfontosabb aspektusa, hogy a fejlesztők itt biztonságos körülmények közt tesztelhetik azoknak az önvezető programoknak a kulcsfontosságú részeit, amelyek később akár utcai szériamodellekben is megjelenhetnek.
Elképzelni sem könnyű, hogy milyen lesz a gépek versenye, de legkésőbb 2016 szeptemberében megtudhatjuk, hisz akkor tartják az első futamot, Montreálban.
hirdetés