Írhatnánk ahogy az ma annyira divatos, hogy az oroszoknál, vagy tőlünk nyugatra micsoda gépszörnyek dolgoznak, és mi magyarok és az országunk, na meg a MÁV ehhez képest nem tart sehol sem. Ez esetben ez nem így van. Ez a masina igenis dolgozott és több vasútvonalunkat újította fel kis hazánkban.
A RU 800 S a világon az első gép, amellyel az átépítés folyamatosan végezhető. A 177 méter hosszú és 692 tonna tömegű egyedi vágányátépítő gép.
További egységekkel, így például a vasbetonalj-szállítóval kiegészülve közel 800 méter is lehet a hossza.
hirdetés
A gép először felbontja a régi vágányt, felszedi a vasbetonaljakat, újakat fektet le, befűzi az új síneket, a bontott aljakat vasúti kocsira rakja, s az újakat szintén vagonról építi be. A vágányátépítő gép napi 10 órás műszakban dolgozva 1500-2000 méter vonal teljes átépítésére képes.
A gép először GYSEVSzombathely–Szentgotthárd-vasútvonalán, később a MÁVBudapest–Martonvásár–Székesfehérvár-vasútvonal Tárnok–Martonvásár közötti vasúti pályán dolgozott.
Ki gondolta volna, hogy ilyen csodák idehaza is vannak.
hirdetés